Pages

Thursday, December 30, 2010

AWAK..

awk..thx coz nk kwn ngn sye.. baek kan awk?? awk2..sye plek npe awk nk kwn ngn sye..sye nie da la ske marah awk x psl2 kan..awk x mrh pown..ps2 awk rajen nk kjtkan sye kan pgie2..sian awk kan..da la sye lbt bls msj awk..p awk sbr je dgn kerenah sye kan..awk slalu htr msj yg best2 kt sye kan awk..klu sye late reply msj awk rjen sgt nk htr byk2 kali kan walaupown hnye OK je.. npe ek awk nk kwn ngn sye??da la awk nie baek atie sgt..suke sgt bag kdt kt sye..p maaflah awk..sye x suke sgt mkn budi owg..so sye plgkn kdit awk 2..p sorie ee awk..yg balance kedit awk share kt sye 2 sye x byr lgie..awk2..sorie ek..sye tpu awk pape..sye tkt awk nie 'owg x baek@jahat'..p akw x mrh pon kan..awk x kesah pown..ps2 awk mnx pic sye..sye x bgi..mcm2 alsan sye bgi kt awk..p awk mseh nk msej ngn sye kan..npe wak??awk mnx 2 plk 2 pic sye..x prnh pown kwn sye mnx byk 2..awk je yg mnx..sye tnye npe awk mnx pic sye byk2..awk bgi alsn sje nk simpan dlm fon..sy x puas at..sye tnye lgi sbb laen..ps2 awk kte yg awk boley tgk pic sye bile trgtkan sye..awk kte sye cntek..btul ke sye cantek??p ksian kan awk..sye x ksi pown kt awk..sowie ek..hmm..awk..sye arp hbgn kte brkkln ye awk.. kte da x ley msj..sye x bwk fon kt asrma..pst rndu kt awk..hu3..
  • awk baek..suke 'kawan ' ngn awk..
  • nk tau spe 'AWAK'??hmmm.. hu2..

babai 2010

salam...mmm...kjp je mse brlalu ..skang nie da nk msk 2011...oh no!!skang nie aq da nk msk f2..INTAN..remember!!ko da 14 taun..so don't b budax2 k..hmm..taun bru..azam pown mst bwu..azam aq taun nie nk jdie d best!!nk jdi ank yg soleheh..nk jdi ank yg baek..insyaallah..hmm.. aq nk dpt top 10 dlm pekse..arp dpt..amin..k la..daa..

selamat tinggal 2010

salam sume..hmm..babai 2010..nak msk 2011 daa..ap azam aq??hmm..nk

Sunday, December 19, 2010

cepatnye mase brlalu..

salam..ARGH!!cptnye mse brlalu..da nak start skola da..n..da nk balek keteyh da..adush..mlsnye nk gie skola..ase nk slalu cuti jew..he2..byk cantek..hum..psti rindue kl..pasti rindu sume...hu2.. lusa..iaitu arie rbu ktaowg p balek klntn jap 3 arie then blek keteyh..hu2..windu kl..ntah bile boley blk kg lgie..hmm..uwaaa!!!nk lyn prasaan ckit..ok kwg2 sume..mri kite brsme2 mngis k..uwaa!!uwaa!!uwaa!!ish..giel ke ap aq nie..he3...k2..aq nk bla..daa..tgk cite ..

mak cah

mlm smlm ad kenduri arwah yg ke 100 kt umah arwah mak mak cah AKA ibu sedare aq yg rpt..n mlm smlm jge ayh n adeq2 aq pgie blk ketey slma 1 arie tnpe mlm..nge~krenye mlm blk esk ptg blk smule ke kl..depa balek coz nk urskn hal prsklhn..hu2..ayh n man pgie knduri arwah bwu blk kg la kirenye..depa blk keteyh lam kul 10 mlm ..wk2 maghrib 2 sblm solat aq tnye kakak aq..uda AKA ct yg roi..cmnie prblnnye..aq yg cute:uda,uda nk g x umah mak mak cah klu mak cah ajak nnt..uda yg roi mnjwb:ntahla..mls eyh akak..aq pown kte owww..:)..actually knduri 2 lps isyak..mak cah pgie awl la coz nk ursknpape..wk2 ktaowg duk nk mskkn brg lam kete yg nk bwk blk ketey 2 ttba mak cah ajak pgie..ps2 uda dgn bangganye p bgitau mak cah suh ajk aq..ngok!!pdhl mak cah ajk die ..die p mention nme aq..ps2 mak cah kte jom la..hbsla aq..pdhl aq guwau jew..sian aq!!uda nie..aq pown suh mak cah tunggu jap nk tkr bju kurung(spye jdie lebeyh ayu..he3..)actually bju krg yg pgie wedding kwn ayh aq pgi tdie..he3..slps aq myiapkan dri scpt mungkin aq pown trn n salam parents aq..aq p ngn mak cah ..sian mak cah..swg..k.nanie keje ..blk kul 9 lebey2.. p.cik deris of coz la p masjid n trs p knduri 2 lps solat isyk kt msjid..sian gak aa aq SUMBAT kt sne.. ye la..mne la aq knl kn..doa2 tina cpt smpai..kesumbatan trse..rmai aaa cazen tina plk tgk aq..depa mne knl aq..bau2 bacang je aq nie..lam kul 9 rmai da dtg ..start .. bce yaasin ramai2 bce surh2 lazim..ps2 bce doa..n aq x egt k..he2..mjr tna dtg da..ad gak aa kwn.. wk2 mkn aq mkn ngn die..ps2 smntr tunggu mak cah aq duk2 aa ngn tina kt lam bilik bwh..ttba aq dgr air sngai mnglir..aq pown ajk tina g blkg umah..blkg umah 2 ad sgai ampang..tenang je dgr..hu2..lps 2 cite2 hn2..he2..jln2 kt jmbtn 2..best doe!!best moments..lam kul 12 gak aa aq blk.. 2 pown blk ngn p.cik deris coz mak cah x balek ag..hu2..mmg sdkt brbolox la aq 2lis..nsb aa klu x phm..sowie ek..he2..daa..

  • sowie ek..sdkt berbolox..aq pown x tau sbb pe..hu2..
  • rumah yg aq pgi 2 dkt je..kirenye cam kg sblh la..kg nie dpshkn oleyh sungai ampang..

(rmh banglo pown boley kire kg ??)

  • suke sungai..tenang rse prasaan..hu2..

bgn lwt+makan+mandie+ape cite nie??

salam..he2..arie nie aq bgn lwt..satu pkrjn yg jrg2 aq lakukn..hu2..x de la lwt ne ..kul 10 pgie.. awl kan??or lewat kan??ngee~ikt kwg la..ad yg kte "hekeleyh..10 pgie??awl lgie beb.." ad gak yg brkte "MASYAALLAH!!10 pgie??aq bgn plg lwat kol 7 pgie..'KONONnyela' " ok2..intan x kesah k..aq ttp aq..he2..tdie trn p mkn..opss...aq da gosok gigi k sblm mkn..he3..ps2 lpk jap..ish..trk2..tgk cite !CARLY kt tv2..hmm..lyn..ps2 aq take a bath or mandie..trgt lak paper smlm yg aq bce..HM nye paper..well my uncle sllu bli paper 2 so aq tmpang skaki..hbt x??ok..straight 2d point..tjk RAP die ANGELINA jolie MALAS MANDIe..x cye ase..ha2..ad gak artis x sku mndie..bgs2 boley kwn ngn monkey or beruk or whatever..ish x baek la aq nie..ok2..x baek mls mandie ..nnt busuk..x d org suke..he3..k..aq nk cite psl MALAM SEMALAM..nk tau??bce entry strsnye k..daa...

Saturday, December 18, 2010

wedding at KUALA SELANGOR

tdi aq p wedding kwn ayh aq..kt kuala selangor..jauh siot dri kl..dlm 2 jam lebeyh..boshan dlm kete..ye la..naek highway..ap yg ad..hu2..yg x boshan bile..da smpai kt sabak bernam,sekinchan, tnjg karang..kitrenye da nk dkt smpai tmpt wedding..kiri knn ad swh padi..best doe!!sdpnye..suke swh..aq mmg suke swh klu spe yg x tau la..2 sbb aq suke blh utara..hmm..utk spe yg x tau..aq suke owg utara..he3..hmm..aq suke dialek utara..semuanye brkaitan utara aq suke!! he2..shh..secret..ngee~ad swh kiri kanan..suke tgk..enjoy watching!!first time aq p kuala selangor..hu2..

Friday, December 17, 2010

CEPATNYE MSE BERLALU

LAGI 1 WEEK NAK BALIK TRG...OWH TIDAK..PSTI RNDU KL..RINDU FARIS N HAZIQ SI PETAH..RINDU ANA YG KUAT JERIT..RINDU IRFAN BOTAK..RINDU SDRE2..UWAA..NPE CPTNYE MASE BRLALU..MLS DA NK TGK CALENDAR..CPT SGT..HU2..

Aizat Amdan - SUNGAI LUI (ORIGINAL LIRIK DI SKRIN)

La Mujer En El Espejo


lagu nie pown best..cite nie pown best!!aq suke gile cite nie..cume...sexy ckit..hu2..owg mexico kan..enjoy..

Carla Abellana's Rosalinda Theme Song



trgt lak cite ROSALINDA..best cite n lgu 2..dan tnpa mmbuang masa aq pown mncari lagunye.. alhamdulillah..akhirnya aq mnjumpainya..hu2..

Rossa - Hati Yang Kau Sakiti - Lyrics On Screen - High Quality

Justin Bieber - Never Say Never ft. Jaden Smith

Kalau Berpacaran with lyrics.wmv

Hujan Muda

x puas??!!

salam..ape kena ngn tjk nie???X PUAS???hmm..tul..aq rse cam x puas ngn blog nie...okey ke blog nie..ye la..nk puaskan at owg kan ssh..da la rmai yg lawat blog intancute nie..opss..terperasan la plk..hik2..mmg la..da adt manusia..x puas at dgn ap yg dimiliki..hm..nnt thn bls bru tau..takowt..aq na jdi owg yg puas at n brsykur..hmm..p ye la kan..stiap owg x kn ouas at ngn ap yg dimiliki..bile pkir2 blek kan..klu aq asyk mengedit blog nie..tmbh widget cam2..haa...karang ttba jdi kalut+x trtur blog nie..ssh lak..x nk jdi cm ari2..abies blog nie...dgn berkat kesabaran aq..n prtlgn kwn2..blog nie da jdi ok..walaupown x scntik x smgah x secute dulu coz skang nie mkn cute...ha3..alhamdulillah..aq brsykr dgn ap yg dimiliku..kpd kwunk2 yg ad nawai2 nk ++ widget 2 pkir2 la..hu2..tpi klu pndai n reti..boley.. x d mslh..p klu owg x pndai cm aq..hish..~~ok2..daa..

Wednesday, December 15, 2010

pejam celik pejam celik

salam semua..pe kaitan tajuk nie?????hmmm...pjm celik pjm celik..da lbeyh sbln aq duk kl .. ha3..da jdie owg kl la aq..mm..pnye la lme aq duk kl..aq x cite pown suasana kt kl kan??pgi2..sjk gile..mmg best aa..lbeyh2 lg kt ats..mmg sjk..mcm pkai aircond pown ad..P!!klu tghri..mm..jgn ckp aa..pns..lbeyh2 ag kt ats...tuhan j yg tau..hu2..suke duk cnie..da la jrg2 balk..best moments..

Monday, December 13, 2010

sedare ibu

salam 1 malaysia..ok ..skang nie aq nk cite psl adik brdik nenek aq blh mak..mm..aq rse brtuah coz knl rmai sgt nenek n atok sedare blh mak.. ok2..yg aq tau skang nie..TOK UDA,TOK ANDAK (yg AQ rpt antra yg laen.) N TOK CU..x sgke..rmainye yg aq tau..hu2...k la..daa..
salam 1 malaysia..smoge brgmbira slalu..

tok cu LAKI N PUAN

ari 2 p umah tok cu..kt shah alam.sec 4 x slap..nk tau tok cu spew??hmm..tok cu 2 atok sdre aq yg last skali..blh mak..hmm..ibu aq mmg rpt ngn die..aq x sgka aa...ad jgk relatives aq proffesor.. tok cu laki :PROFFESOR NAJIB B.IBRAHIM..tok cu prmpuan:PROFFESOR MADYA NOR AINI..aq pgil..tok cu najib n tok u aini..aq pown x sgke die 2 proffesor..hbt siot..klu kwg msk umah die..hmm..jgn ckp aa..mmg byk gile aa buku..tak usah ckp aa..png pale..hmm..mmg proffesor kbyknnye botak kan??tok cu najib 2 botak..hu3..hmm..utk pgthn sume..pgkt proffesor lbh tinggi dri proffesor madya..aq pown bwu tau..hmm..depa ad 3 ank..2 gurl 1 laki..first gurl..20 thn..scnd gurl 19 third laki 15 thn..yg laki 2 nme die AMJAD AHMAD B.NAJIB 15 thn umo die..aq tgk daa...cute aa mke die..ha2..ktaowg lme gak aa duk umah die..tmpang smyg..aq smyg kt bilik AMJAd..wow..nk tau bilik die ad pew??mm..alat muzik byk..drum,gitar manual,gitar elektrik,recorder n byk ag..PS pown ad..laptop..n mcm2 aa..n byk goh buku..sabo je la..ha3.. umah proffesor kan..gane ngat..hu2..hmm..congratz ek tok cu coz dpt glrn proffesor madya n proffesor ..hu3..kwg mmg power!!mm..tuk pgthn kwg..tok cu kwn lbt..dlm umo 40 bwu kwin...mm..ye la..da nme proffesor..mst cre psl keje lu ..hu2..dlm relatives..pgkt die plg tinggi yg aq tau aa..hu3..

Sunday, December 12, 2010

JOM HEBOH!!

tdie aq pgie jomheboh kt bukit jalil!!BEST!!ramai gile..mcm2 adew..mmg puas atie aa..kwg x pgie?? RUGI BEB!!mmg puas..x dpt dlupkn..p ssk..lme gak aq pgie..pst jualan2 2 murah siot.. ad jupe artis 3/4 owg..hu3..p mls ee nk kejor ..wat nape..nyusoh..ha3...k la..papepown..best moment aa..hu3..daa..

Saturday, December 11, 2010

"karangan terbaek UPSR 2007

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

moments in jb

salam 1 malaysia..hu2...aq nk cite mse aq kt jb..hu2..ktaowg p jb 3 arie..we all duk kt GRAND BLUE WAVE HOTEL..best siot hotel 2..tgkt 12..blk no 1201..yohuu..best..kolam die best!! aq n siblings aq mndie kolam..best!aq sku otel 2 coz die x strict n buzy mcm hotel MSUITES..aq ase mls daa nk p otel msuites..blue waves already best!!hu2..otel tmpt ktaowg mgnp 2 kt tjg pu3.. best doe!!dkt ngn tmbak johor..tau tmbak johore??tmbk johor 2 adlh jmbtnutk mybrg singapore n johore..boley tgk kete lalu lalang dri johore ke singapore n bg2la sblknye..hu3..otel 2 brdpn dgn kastam..so tgk la cmnew kastam 2 cek lorie..mmg pglmn yg best!!aq mndie kolam sepuas-puasnya..aq round2 sktr otel..well..aq nie kan ske brjln..so aq p tawafnye otel 2..hmm..bhya ckit aa ..coz kbykn cina..hu2..ptg esoknye..aq duk sne hmm..rabu,khamis,jumaat..arie khamis 2 ..p umah tok andak..best!!ad 2 pupu aq..we all had a big feast..mkn bsr..ayh aq blnja..ye la..sthn skali jupe kan..mst la brsme2..aq n kkk aq egt nak tdo umah tok andak cm taun lps..p x leyh..ayh aq x ksi..hu2..sedeyh gile..taun lps best!!tdo kt umah tok andak..ad ayang,ad iqbal n luqman.. sume 2 ank busu ila.. nk tau nme diowg??..1.MUHAMMAD LUQMAN HAKIM SHAMSUL ANNUAR=14(tua sthn dri aq)smart!!ha3..2.MUHAMMAD IQBAL HAKIM SHAMSUL ANNUAR=12(mde sthn dri aq)smart!!ha3..3.ayang=NADHIRA AQILAH SHAMSUL ANNUAR= 8..(comei n prmh)hmm..antra 2 aq lbeyh rpt ngn ayang n iqbal..luqman x sgt coz die pndiam.. best sgt mkn sme2..hu2..ase sedeyh coz skjp je duk jb n x dpt tdo kt umah tok andak..diowg sume suh aq n kkk aq tdo kt umah 2 p ayh aq x ksi..da nk wtcmne..hu2..hmm..ayang da smkn tgi..n plg trhru die mseh egt nme aq..k.intan2 ..die pgil..hu2..bangga gak aa..ha3..iqbal??hmm.. da bsr die ..n da nk sme tgi da aq ngn die..dulu die rndh dri aq..he3...die egt gak nme aq..hu3.. luqman??hmm..x yah cite aa..dasar pemalu..ha3..kidding..die mmg pmlu..hmm..klu brtmbg mata..ktaowg brbls snym..he3..:)..hrp dpt jupe ngn diowg lgi..ngn busu ila..ngn mak long ton..ngn tok mak n tok abah=tok andak la 2 k..jgn png plk..ha3..bile pkr2 blk kan..aq mmg rpt dgn dua pupu sblh ibu n nenek sedare..hmm..mgkn sbb nenek n atuk blh ibu da x de..so ktaowg lbeyh rpt ngn nnk n atok sdre..klu pjg umo jpe lgie k!!miss u all!!hu2..daa.,.

Tuesday, December 07, 2010

peringatan!!


Assalamualaikkum & Salam Peringatan,
Baca dan hayati sepenuhnya cerita di bawah ini yang benar-benar berlaku di BUMI ISLAM sendiri iaitu Iskandariah,Mesir.Moga kisah dibawah ini cukup menyayat hati anda sehingga menyedarkan anda dari terus leka dengan permainan dunia yang melalaikan.
Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.
Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu, ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya: "Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki.... " nasihat orang tua itu.
Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan yang mengejek: "Siapalah kamu hai orang tua? Adakah kamu cuba nak ingatkan aku supaya menutup aurat sepenuhnya sedangkan bapa kandungku sendiri tidak pernah menasihatiku?Apakah kamu mahu aku berpakaian menutup aurat sedangkan aku masih mahu bebas menayangkan tubuh badan ku di khalayak ramai?Apakah di tangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua itu, gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata-kata yang lebih dahsyat. " Jika ISLAM itu BENAR,tempatkan bilikku di Neraka ,Ambil handphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahanam untukku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawa dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab.
Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan daripada si gadis manis. Sayang sekali, wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam malah ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan gadis muda yang tidak menghormati hukum-hakam agama itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dengan lebih teruk lagi.
Sepuluh minit kemudian bas pun tiba di perhentian. Gadis seksi bermulut celupar tersebut tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik kemudian dia menggeleng-gelengkan kepalanya. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu. Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah-olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat. Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu.
Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Na'uzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Sangat baik kita jadikan iktibar dan pelajaran dengan kisah benar ini sebagai Muslim sejati. Jangan sesekali kita mempertikaikan hukum Allah mahupun sunnah RasulNya s.a.w. dengan mempersendakan atau mengejek. Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tidak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya adalah kata-kata yang sangat biadab dan menghina Allah, pencipta seluruh alam.
Ingatlah teman, kita boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap akan terjadi kepada kita. Hanya masanya saja yang akan menentukan bila kita akan kembali ke alam barzakh. Janganlah menjadi orang yang bodoh, siapakah orang yang bodoh itu? Mereka itulah orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul 'alamin. Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan Tuhan.
Sewaktu di sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah, dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang yang dilakar oleh majikan anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang-undang itu sehingga terlalu prihatin takut kalau melanggar undang-undang tersebut . Apabila anda berpijak di bumi ini, anda juga tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal oleh yang pemilik yang menjadikan bumi ini.
Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga Allah s.w.t. taman laranganNya adalah perkara-perkara yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yang benar dan agar Dia memberikan kekuatan agar kita sentiasa dapat menjaga lidah kita, amin.Kisah ini dikongsikan dan diceritakan bersama oleh sahabat saya sendiri yang berasal di Malaysia dan kini berada di perantauan sana.

salam maal hijrah

salam maal hijrah sume..smoga thn nie lbeyh baek dri thn2 sblmnye..mlkn arie nie ngn azam bru ek..hmmm...thn nie thn ke brpe hijrah ek??haa...1432 hijrah!!owyeah...aq ign mlkn thn nie 1432 hijrah ngn azam bru..ap azamku i2??hmmm..rahsia..ha3..opss..bkn AZZAM ek but AZAm..ha3.. mroh syazana..ngeh3..k..assalamualaikum..

Monday, December 06, 2010

rossa ku tersayang

ROSSA KU TERSAYANG



nme penuh kak rossa ialah:Sri Rossa Roslaina Handiyani


die lahir kat: sumedang 9 oktober 1978



lagu2 kak rossa antaranya:Nada-Nada Cinta, Tegar, Hati Yang Terpilih, Atas Nama Cinta, Kini, Ayat-Ayat Cinta, Hey Ladies, Hati Yang Kau Sakiti, Tega, Cerita Cinta, Pudar, Ayar Ayat Cinta dan Tega.

KEDAH time!!

aq gie kedah..2 ari 3 mlm..best !!p rugie..skjp jew..kan best klu lme..mknn kt snew mmg best!!aq p kdh lam kul 4.00 ptg..first2..amk ayh aq lu kt ampang park..ibu yg bwak kete..naik AKLEH..nk tau what's d meaning??bce smpai abies ek..he3...our journey start..prjlnn lme siot..boshan gile..hmm..duk lam kete..ps2 naik DUKE..nk tau???hmm..bce abies2 ek..pe yg boley buat kan..TIDO,DGR lgu..tgk jln kiri knn..ps2 mkn2..he3..mkn bnda simple2 jew..nuget..roti bakar.. n biskut weetameal..ngee~..wk2 smpai kt prak 2..da snja..npk la gng2 n bkt..da la ujan..comei..ad air trjn..boley npk dri highway 2..suke2..tinggi gile..dlmkete jga ktaowg bljr ckit2..about GEOGRAFI..aq,k.ct@uda,ibu n ayah trlbt..hu2..mmg comei aaa...wow..best!!watched the sunset..comei.. sng..x yh pgie jauh2..p jpn ke x yh..kt prk da leyh npk..comei gile..suke sgt2..nk tau x..ayh aq tlh mlntsi van jnzah..da la van 2 brsblhn aq..YA ALLAH!!trkjt..ye la..plk gak..ad ke van 2 kt highway2 nie..van 2 ad owg lak 2..huh!!da la tpi aq van 2..wk2 snja lak 2..sbo je la..bilw tgk van jnzh 2..aq rse insaf..'KEMATIAN ADE DI MANE2'hu3..lam kul 10 smpai..well..tau je la.. ayah aq nie kan bwk racing bkn maen..bak kte SHAHRUL...ayh aq nie bks racer..ha2..best ..nme otel aq duk 2..BUSTANI HOTEL..kt pkn jitra..kirenye dkt aa ngn tmpt bljr angh aq..hu3..mmg best aa kt snew..mmg x dpt dlupakan..yg plg best!!makanannye..he3..

a month ++ at kl..

best gile !!kan best klu jupe kwn2 kt kl..best doe!!hmm..mcm2 pgie..hu2..ari 2 tgk wyg kt KLCC.. citer ngangkung..best gile..klkr+sedeyh ckit2..ha3..slps 2 minggu duk cnie..ktaowg p kdah.. jln2..he3...p ad kngn yg x akn aq lpkn wk2 ke kedah..nnt aq citekan..aq akn citerkn tmpt2 yg aq pgie..tgk aa..klu aq rse prlu aq cite ..he2..k..bce smbgn strsnya..daa..
aq x tau aa blog aq nie ok ke x..hmm..ap pndgn kwunk..aq ase blog nie aq x bgi semua owg tgk kowt..hu2...ad sbb2 trtntu..so..sspe yg tgk 2 kre brtuah aa..he3..aq akn upgrade blog aq ckit dmi sdkt..he3..well....aq cbuk ckit..ha3...k la..daa..

Selamat Hari Lahir AYAH!!

hepi burfday ayah,hepi burfday ayah,hepi burfday ayah,hepi burfday ayah..anchik sayang ayah!!arie nie arie jdi ayah aq TERsayang..semoga ayah panjang umo n murah rzeki..May ALLAH bless u ayah..luv u 4ever..hmm..arie nie..5 disember 2010..adalah ulangtahun kelahiran ayah tersayang yg ke 50..hmm da tue ayah aq ek..he3..doakan anchik brbhgia sntiasa ya..luv u..

ALHAMDULILLAH

alhamdulillah..syukur..akhirnya stlh brtgkus lms edit mengedit..da siap jgk blog ku yg x sbrpe comey nie...tadaa!!hu3..lps nie nk tmbh2 ckit gadget...2 pown brgntg keadaan..papepown..support me ek..luv u all..err..sorie ek coz x bgitau awl2 blog aq..wk2 2 mmg aq nk rhsiakan..so skang nie aq wat umum..p 2 x brmkne sume owg tau k..sspe yg aq x bgtau 2.. don't trse ek..aq tgh nk improve2 blog aq jdi smkn comei..thx spe2 yg pmnt setia blog aq..

Thursday, November 18, 2010

Thursday, November 11, 2010

tekang+geram+sabo je la..

argghh!!!ketekanan melanda diriku ini.....template kt blog aq trpksa dtukar..ttba ad problem.. jdi aq pown tkr..so..apabile dtkr..abies sume ilang...dgn gadgetnye,musicplayernye ilang,chatbox also n paling grm kali follower aa..so..aq mohon sesangat..sesape yg tlh jadi follower aq sjk sekian lame clalah follow aq mule n sesape yg x prnh..follow la intan ank hussin nie yerk..he3...so..byk gile la keje yg nak kne wat..sabo je la..blog aq da x cantek daa..waa!!!waa!!nak nangis asew..da la aq x egt gadget nk amk kt new...x egt da...tlg aq....plez..

Friday, November 05, 2010

hepi+lega

mm..ape kne mgenenye erk??hmmm..tau x..epi gile coz da abies peksa..mcm da bbs ase beban..he3..x de laa...PMR pown x lps agie..hu3..brdbr aa lak..coz tkt gne result ...increase ke decrease result aq..kwg doakan aq erk..target aq 6a.hopefully dpt..AMIN..pekse nie mmg quite difficult gak aa..lbeyh2 ag BA..nk pgsn asew...ssh yg amt..mule2 scor gak arp dpt a..p dgn soklan yg ssh nye cam twr at nk scor a..hu3..x potat kan aq??x patot2..hu2..lps peksa da x blaja..cg pown mls nk care..cg nk tmpkn kt dak f5..wk2 arie khamis 2 plg bku teks f1 n amk buku teks f2..mjr ktaowg cpt..dpt buku yg bru n nmolek2...he3...alhamdulillah..hu3.. wk2 arie khamis 2 kls aq wat show..ha3..klako2..trmsk aq..he3..p aq wat show dgn zira jew..owg laen x npk..hu3..mcm2 la..ad owg maen bdh2 la..nyanyi2 la.. mnri la..pjuang la..brbual ssme sndiri n ad yg bce buku..bukn buku akademik yew..hu3..best gile aa smlm,arie KHAMIS..hmm..aq egt nk bwk fon arie ahad nie.. shhh..sonyap tau..hu3..hopefully x de spotcheck..hmmm..k la..nk tdo..daa..nantok nie..

Friday, October 15, 2010

Ebby Saiful : Debu Dihati (HQ Audio)

Dia - Fauziah Latiff

SETIA KUKORBANKAN - FAUZIAH LATIFF

Wajah Rahsia Hati - Fauziah Ahmad Daud

madah2..

Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.


Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..


Cinta,,
sejati ibarat bantal.. Kamu dapat memeluknya saat dalam masalah. Kamu
dapat menangis padanya saat kamu terluka. Dan kamu dapat merangkulnya
saat kamu gembira....


Cinta Hadir Dalam DIAM,,,

Saturday, October 09, 2010

at monica bay..





koyya's pic..hee...





makan + maen laptop

assalamualaikum...
aq skang nie ade kt umah swg2..parents+adeq2 aq p kt visit kkk aq kt sms kt.. hmm...sdkt ksnyian..ye la..kalo x ade jew bnyi bising mulut diowg sume... sdg dok lyn fb..tetiba perutku berkeroncong...grr...lapo la 2..so..tnpa mmbg mase aq brggs ke dapur n mnju ke fregde..waa... bune goh ayt..he3..saat ku mmbka fredge..aq terkedu+teruja..waa...byknye mkn..he3..lpe lak..ibu aq bwu bli stok mknn smlm..instant karipap,syr2an,telur,kismis,aym mntah,ikan sgr, nuget,wedges,buah buahan,tart telur(plg aq suke) , mi rebus n...my feveret..chocalate!!..ow yeah..byk siot..n ade agie..p mls aa nk 2lis..x muat krg..aq mkn chocalate cadbury 2 papan n aq goreng karipap 5 biji..he3...ps2 p jmr bju jap..ps2 packing2 brg nk blk asrama..ps2 duk dpn laptop blk..dlm sjam 2..lpr blk..he3..ps2 aq grg nuget n wedges n mkn smpai knyg...fuh..x baek nanye mkn smpai kyg..nabi x suke..p nk wat cmnew..nafsu mkn kuat sgt..almaklumlah..tgk la aq nie cmnew kn..hu3...moreover..ibu aq sndiri psn sblm diowg p kuar.."kalu lpr mkn ape yg ade kt uma..p grg ape yg ade..mi rebus 2 pnskn kalu nk mkn..kalu nk msk nasi maskn la ps2 grg aym ke grg tlr ke x pown ikan..hu2..baek ibu aq..luv u very much!!skang nie ngh maen fb smbil tgk blog owg..blog walking la nie..hmm.. k la..smpai cnie jerk..no idea da..ad gie aq tls ag k..k daa..

Friday, September 10, 2010

selamat hari raya!!

eemm..skema sunggoh ayt..assalamualaikum... arie nie rye..wa!! besh..pgi tdi aq mkn lontong, rendang+nasi impit..sodap ingga menjlt jri..2 kali mkn da aq..p mmg aq puji aa..mskn ibu aq mmg best!! tiada tndgn..tghri tdi aq cri mknnn kt uma nenek aq..coz mknn kt uma aq da abies!! ye la..da kitaowg lagi..ali keluarga aq da la ramai,+ plk dgn sdre2 ayh aq dtg uma aq mkn lontong..hmm..mne x abies nye..2 pown..kuah lodeh ibu aq wat seperiuk besa,rendang lak wat sekor stgh aym..hmm..agk2 la..klu ibu aq bka kdai..konpem laku..hu3..:D.. lps asr nie ayh aq nk bwk ktaowg p raye kt uma sdre mre diye brdkt kg aa..mayb esk bwu p uma sdre ayh yg jauh2..hu3.. k la..bye..aq nk mkn tlr rbus lak..he3..phm2 je la..time2 rye nie..slra mkn kuat..ha3.. alaa..rye prtm n kedua jew..t x de da..k la..smbg t ek..daa..

Tuesday, September 07, 2010

npe ad owg bsuk atie d dunia nie??


aq tgh grm nanye..npe dtkdrkn ad owg busuk atie kt dunia nie??I HATE MOST!!!!huh!!!!! kan bgs klu x de owg bsk atie..jht ngat die..smpai atie brkkn nme aq.. I CAN'T 4GIVE U!!!!eventhough u want 2 apologise from me..mmg aaa owg kte memaafkn owg laen adlh amln mulia..BUT!! sooo sorry.. aq x leyh nk maafkan die..pntu ati aq trttp utk maafkn die..kwg tau la kan aq nie keras ckit...so phm2 la...

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Sunday, September 05, 2010

peristiwa siang tadi..

pgi tadi aku pi MM..utk yg x tau ..MM 2 mesra mall.. ok.. actually nk cri kst raye..ramai jpe kt sne... round cnie jupe teacher halina..msk POPULAR nk beli pen 4/5 btg..hehe.. jupe teacher Azie ....wow!! cute aa baby t.azie.. ps2 jupe afiq syahmi lak..hehe..ps2 msk jap kdai telepon 2 coz kkk aq nk beli kedit..ps2 jupe cg pyan..ps2 bual2 aa jap...n then trskn prjlnn itk mlksanakan misi ..MENCARI KASUT RAYA.. hu3.. mule2.. p kasut you...mcm x berkenan jerk..ps2 ke VERNS lak..ramai owg..serabut aq.. adq aq luqman da mghilang da..bese la dya..p maen game la keje die kalu p MM..skang ad aq,kkk aq ct, adeq aq yg montel lgi comei atul,adeq aku yg trlebey manje ummi..adeq aku iris n my ibu duk lam kete jew..ps2 msk aa VERNS ..p tgk skls lalu jew coz ssk sgt.. mcm x brknn so patah blk ke kasut you..he3.. "keje yg sia-sia jerk".. melilau punye melilau ...jupe gak kasut yg brknn d atie..comei woo...ps2 aku beli aa...kalu nk tau cmnew bile2 dtg aa umh tgk kasut..dgn lbh ikhlas ag..dtg aa umh p raye... hu3... lps byr sume 2 ..adeq aku wat hal plk ..tenuk 2 ekor 2 maen cbt sesame sndiri..ps2 swg plk ngs..tekang goh..ps2 pjk la...lme gak aa kt kasut you just nk pjk c ummi sje.. huh..then..trskn prjln ke VERNS... cri kst kkk aku lak..cri pnye cri ps2 jupe la yg brknn d atie beliau..p kesian.. x de saiz..kaki kkk aku lbr..so kne amk saiz 40..ade smpai saiz 39 jerk..ps2 kkk promoter 2 suggest 1 kst 2..wow...comei..smntra kkk aq p byr..aq duk aa dgn adeq aku 2 owg 2..gdh lagie..sakit la atie..ase nk lmpg je..sabo je la..pkr tgh pose je wk2 2..hmmm.. ps2 p TMC coz ibu aq suh psn beli brg ckit..ktaowg brpch..aq swg p kt adeq aku luqman yg tgh maen game sampai x egt dunia 2..kkk aq,ummi n atul p TMC.. brmlalah prjlnnnku ke tmpat game a.k.a boling.. sdg brjln 'catwalk' npk la ade 2 owg mamat nie..mm.. smart gak..hehe..duk tpi 2..swg tgh pgg camera..aik!! plk gak aq..wtpe plk die pgg camera..die nak amik pic aq yg comei nie kew??he2..ade la ckit keperasanan dlm diri skjp..he3.. penye die amk pic background yg luar tmpt game 2....kan ad mcm air trjn..mmg comei..ah..biarkn..aq da lwt nie..ps2 aku mljkn lgkh msk dlm 2..sbaik melangkak kai..waa...mcm ayt krgn la plk..he2.. bsgnye la..masyaALLAH...bsg gile..serabut goh..skang misi menjejak luqman yg entah maen game kt blh mne..round la sktr tmpt game 2..rpnye tpi 2 jew..ade la 4/5 owg mamat nie pdg aq.. ape pndg2??aq tau la aq comei..jgn pndg cm2.. actually hnye ckp dlm atie jew..he3.. adeq aq maen game kete penye..ralitnye dak 2 smpai x sdr aq dok tpi die..skang misi usaha pjk dak nie blk..die klu maen game feveret die ssh ckit nk blk.. die akn gne ayt die yg dah lapok 2.. last2.. x pown ..ckit agie ckit agie,..mmm ..aq la kne tunggu die maen... kte last2..3 kali prlwnn kete da die maen..coz die mng stiap prlwnn so ade chance la smbg strsnye..dlm 10 mnt gak aa 2nggu die.. ps2 pown ktaowg pegi kt kete..n then kkk aq start mmbebel npe lbt..lbey2 lak die..ibu x de kte pe pown..ps2 luqman explain la sbb pe..ps2 ktaowg blk umah..siang yg mmntkn..he3...

cuti...oh cuti...

yay2...cuti 2 minggu...best2..boley rehat puas2..opss...rehat puas2?? actually.. xleyh rht ngat..coz kne wat homework..mjr da siapkan sprh kt skola...mmmm...nk tlg agie... mgkt prncgn...blk kg selasa nie..lme x jupe angah..rndunyerk..da nk dkt 3 bln gak aa...hu3...intan nk minx maaf dri hjg rmbt hngga hjng kaki kalu ade slh slp yg sdr atau tnpa sdr...kowt2 pnh wt kck atie kew kt kowang sume...... sowie ek..k la...i dah nantuk...daa...

Saturday, August 07, 2010

novel CINTA UNTUKMU



PENULIS NOVEL :SITI NUR DHUHA



TAJUK NOVEL:CINTA UNTUKMU


novel pertama aku beli..aku beli pada 20 jun 2010 di pustaka munirah kemaman..hu3...best gile cite die..MENGISAHKAN ... 4 kawan baik yg berkawan sejak kecil ..diowang sume kemudiannya ke kl utk mencari keje..mcm2 perkara berlaku..klkr gile cite nie..aku bce kt dorm ..ps2 glk sesowang.. diowg sume mrh..dh la malam2..frhana siap kasi warning agie..mm...part sedey pown ade...ase cam nak nangis wk2 part 2..hmm..k la 2..x nk la cite detail ngat..t kwg x dh tau cite die.. belilah buku nie..best..berbaloi...















sory coz lme x update blog..busy...x lme lgi nk pekse oti3...debor la...harap gred menaik... amin... ot13 djlnkn wk2 puase...hmm...hrp dpt puase pnoh taun nie..x nk la sakit2 or dmm2 wk2 puase.. katanye la..blk setiap minggu..tul kew?mmm..bgs gak...hu3..ade smyg terawih kat surau asrama..boley smyg trawih...hmm...k la..chow..

Thursday, May 27, 2010

kak ima...ketua dorm aku..seowg yg gile2..hehe
bergmbr swk2 ujn...comei pyung nasuha..laen dri yg laen..hehe
hujan lebat gile...
.

Friday, May 07, 2010

HAPPY MOTHER DAY







Sajak untuk IBU

Siapalah daku tanpa dirimu
Walaupun kau sering memarahiku
Daku tidak pernah kecewa
Kata-katamu bak mutiara
Kerana ku tahu disebalik kekatamu itu
Terselindung secebis kasih seorang Ibu terhadap anaknya...
ku pasti setiap nasihat itu adalah untuk
kebaikan diriku...
Mengajarku erti sebuah kehidupan

Ibu….
Daku telah banyak berdosa kepadamu
Dapatkah daku membalas jasa baktimu
Yang laksana pepasir di pantai
Yang telah menyabung nyawa demi melahirkan diriku
Yang tidak jemu-jemu mendengar tangisanku semasa kecil
Dan menatap wajahku ini...

Sempena Hari Ibu
Daku berdoa ke atas kesejahteraan dirimu
Agar dipanjangkan umur dan sentiasa bahagia
Disamping keluarga tercinta...

ibu..hanya kau ratu dihatiku...aku sayang ibu..

Friday, April 23, 2010



lawatan ke smktiz

aku pegi lawatan pameran SEM(seif enrichment model) semalam..best gile..kt sekola SMKTIZ @ AIZEK sekolah menengah kebangsaan tengku intan zaharah...sek aku 2..huhu..intan zaharah..intan zahrah..boley la ckit2..nk sme..huhu..best gile...aku duk ngn aqilah..well..phm2 jela..ak kn mmg bleh dkatakan alwayz with aqilah..bak kte rabiatul..dimana ad aqilah dc2 ad intan..bak kte nasuha..dimane ad intan d c2 ad aqilah..huhu..x kesah la..aslkn mksd die sme..eh..psl ak melalut nie..ok2..back 2 our story..ak p jln2 sme sme aa ngn dk i excellet..well..kmi kn..dk2 excellent sentiasa brsame walau dmana jua kami brade..melalut x tn2 psl tul..p bkn sume.. aku,aqilah,akmilah,madhirah,alya,husna,mahirah,syazana...ps2..ktaowg trpsh..p aku still ngn aqilah,akmilah n nadhirah..huhu..byk gile projek...byk gk aaa pojek yg ak ske..comei siut sek 2..huhu..well..kn sekolah ak..hehe..kidding...dkt dlm bas..mak ai..lincah gile..ckt2 jln..hehe.. n byk sungguh ckp..haha..well ak kn trknl dgn byk mlut...klu x cye..tnye aaa diowg..best gile2 kt snew... huhu..k..daa...klu ad idea ak mskkn lgi ke..

Thursday, April 15, 2010

sorie la klu dh lme x 2lis..rse mcm x d mood dh nk maen blog...x tau aa...mls nk 2lis..huhu.. intan skang alwayz maen fb..sorie ek..intan as sdh sgt..coz simkad intan ilg...sluar intan pown ilang jgk skali ngn simkad intan dlm 2...p 3 ari ps2 jmp sluar p x jupe sim..sdh ase..t klu nk wt sim smule byk keje lak..mls as nk p pjbt celcom 2..dh 1minggu x de air..gram2..tdi p klinik..dr kte klt intan sensetive...oh ye..lpe lak nk ckp..tdi intan p klinik..coz nk tau la skt ape..kt bdn intan ad bintk2 merah..dr kte klt sensetive..intan as nie mst sbb intan gne air tadah kt surau..ish..mcm2...hopefully blk smule asrma ad air smule..amin...k la..nk tito dh..nantok..klu intan rjn intan 2lis la ek..hehe..

Tuesday, March 16, 2010

assalamualaikum...

actually aku bsan..n x de idea nk tls pe...klu ak mskkn bnda plk2 2 ax yh comment..tgk je..x nk tgk dah..tdi ak p jln TAR..ngn kkk2 aku ...smbl 2 nk jupe swg kwn kkk ak kt snew..mk datk..ckt pnye seksi dak 2..p that ladies mmg stay kt kl..so phm2 je la..(bkn nk mngtk ssape ek...jgn trase..klu trase pdn mke..lntk kwg aa...)2 kre kwn lme kkk aku..ps2 ktaowg p la jln2 ngn die..ak knl kwn kkk ak 2..die rpt gk aa dgn kkk aku wk2 die stay kt trg..ps2 lps ktaowg shopping ktaowg lpk kt sogo..mmndgkn lunch time..trs lunch kt c2..p bese la..wk2 lunch..mmg cbk gile baboon kt food court..ak bli CLAYPOT YEE MEE..sdp!!p pns gile..sbo je la..skt lidah...lme gk mkn..pns!! smbl 2 kkk aku brbual aa ngn k.M (kkk yg aku cite skang nie)die mmg baek...cme agk ckp bsr la..mcm die dh xperted ngn jln kt kl...nk trmnth aku dgr...nk blk pown suh ktaowg htr smpai kt dpn stesen LRT MASJID JAMEK..bahagian kkk aku die nganjing..kte dh xperted..k.M kte die x egt la jln nk pth blk..lpe la..ps2 kkk aku kte ok..lps 2 ktaowg p 4 leaves..bli croissant..utk owg kt umh yg tgh mngidm nk mkn croissant..mmg 2 feveret mk ak nk wt cmnew..ktaowg bli 9..krenye swg 1 aa..kn femili ak ad 9..last2 3 mk aku bantai..d rest 2 ktaowg kongsi2..ak x amk..well.. ak kn baek..bralah pd yg kcik...uwekk!!ps2 p jln2 ptg 2 ngn tina(yg trpampg bsr kt blog aku nie)kt jmbtn..insyaallah..klu ssape kwn2 ak yg dtg kt ampang(kg aku nieh)ak bwk aaa die ....huhu... klu nk dtg stg aa...dialu alukan..nk tdo pown x pe..kk..ps2 duk aaa lpk2 kt c2 smbl mkn aiskrim malaysia...ckp2..ps2 biasa la..tmpt 2 tng jew..dgn bny airnye mcm air trjn...sesuai klu nk cte pape rahsia at..huhu..die pown cite la psl bf die kt aku..mmg x blh dnafkn lgi..ak kn pndgr yg baek..uwekk...bhgn kkk ak..nk trmnth ak dgr..ps2...sdg ktaowg ckp2..ak trpdg sbuah rmh yg trltk blk jmbtn 2..npk swg lki x pkai bju kt koridor..ak cuit tna..die pown pdg la..x cm la dk laki mne..india ke,mlayu ke bangla ke or papelh..p yg pst mlayu la kowt...npk gya cm mlyu..tna..bese la die..wt2 ayu lak..hehe..ps2 dk lki 2 wt flying kiss..(kowt..coz ak x tau ap nme yg die wt 2...)tna kte dk lki 2 nk usha ktaowg...haa??KTAOWG??ak rse dk lki 2 nk usha tina jew...whatever... ps2 ktaowg smbg blk ckp..pndg laki penye dk lki 2 tgk lg ktaowg@tna swg...hehe..mls aa nk duk lelame kt c2..t die kte ktaowg nk usha die...oh plez1!x maen la...not our taste!!actually rmai owg lalu lalang kt jmbtn 2..time blk keje...bese aa...jmbtn 2 mghbgkn kg aku ngn kg sblh..krnye rmh dk lki 2 kg sblh..p ktaowg anggp mcm x de owg tau..ktaowg nyanyi la..melalak la..ps2 pjt jmbtn 2..nyaris x jth..dh la ad *sgai* yg agk dlm..x sngp2..owg yg lalu lalang x ksh pown..wt bodo jew... bgs2...diowg x kaco p yg ktaowg wt..ps2 dlm kul 6.45 ktaowg blk umh..die blk umh mak cah (mk sdre aku) ak blk umh psaka arwh atk aku tuh..(ckp mcm jauh jew..pdhl dlm 1 pgr..huhu..)k la..daa....

Thursday, March 11, 2010

assalamualaikum...

hye sume....sowy la..lme aku x update blog..busy... kwg tau x ...aku trplh msk bhs...p nie trplh yg lwn antra ktaowg...smlm die wt pmlhn...10 owg trplh trmsk aku...so...10 owg nie akn berentap.. owh...brntp 2...ps2 5 owg akn trplh wkl sek...kwg doakan aku ek...dpt jdi pelapis pown jdi la.... (like k.eirna taun lps) x jdi debaters pown x pe..p kw doakan la aku ek!!... bru aku tau..yg k.ira 2 spupu zam...wt mlu je..cti nie kwg p mne?? aku blk ampang jerk...ari sb2 nie or ahd nie mayb...n blk smle ke kerteh ari jmaat ptg...kowt la...dlm prncgn..p mkn blh ubah...k la...aku rse 2 sje kowt... n msh blm trlbt utk aku ucpkn....

- hepi holidayz -

daa.....gudnite..sweet dreams...

Saturday, February 27, 2010

x jdi la nk mskkn pic laen...skang nie dh lri gile dri time tdo aku...k la...nk tito dh....

GOOD NIGHT!!

ASSALAMUALAIKUM!!!

DAA!!!C U SOON!!

keBorinGan yanG meLampaU...!!~

aku x leh tdo aa....nie ngh boring nie...mls nk chatting mlm2 nie..sorri ek k.ain... zarah x de mood nk chatting...aku ngh bkk blog jew smbl dgr lgu..aku swg je nie..yg laen sume ngh diulit mimpi indah a.k.a wt taik mtew...huhu...aku mrjk ngn kkk aku..coz die nk pndh SESTER...oh..lpe nk bgitau..kkk aku dpt SESTER..p 3 ari bln ...2 la yg mskkn pic die ngn 'kwn' die..pdn mke...huhu...tdi bkk blog abg zul x TEPCES student..best blog die...klakr siot...ad pic k.ijan,k.iwa n rmai agie p aku x egt...hehe... k la...nk mskkn pic laen lak...

keboringan yg melampau!!!!

boring aaa....tlg tmankan aq brckp ee..he2.. ermmm..p x de idea aa... k la 2..nk lyn fb..

Friday, February 26, 2010

assalamualaikum...

hye sume....sowi coz x update blog..x de mse...smlm(khamis)ade ari skn...fuh...pnt... aku brtgs yg bhgn pnylmt tuh...aku brtgs 2 ari..ari slase n khamis.. mncbr gak jdi yg bhgn pnylmt nie.. kne pnts wt keje..x leh lbt2..klu lbt nye ke owg yg skt tuh..ari slse aku rse pnt sgt2 brbndg ari laen..ekpon wk2 2 x rmai yg brtgs...rmai gk yg skt kaki..pengsan pown ade..png,ssk nfs dll..brlari ulang alik..nk amk air btu...lngh siut...blh kurus aku dibuatnye klu ari2 cmnie..hehe..p skrg2krgnye dri f1 aku dh ade ilmu cmnew nk slmtkn owg..hehe..ari khms 2 x pnt sgt..ekpon rmai dtg jdi skrelwn..aku kne angkt k.munirah...lps brlari die ssk nfs...ari selase aku ankt k.yadah..die trjelopok jth lps brlari...rmai sgt..trjlpok jth lps brlari..stkt nie bdk laki x de yg skit @ pengsan@ kne papah n so on..huhu...lki kn 'kuat'.. papepown..jdi skrelwn pnylmt nie best..hehe..best coz blh exercise (dgn brlri), duk tgh pns n klt brtkr dua wrna..huhu.. prbrsn tdi 'best'...kostum nye la...umh bendahara wt owg digi, wow!!!seksi gitu...npk susuk tubuh..i2 kte cg nisah ee...bkn aku..hehe.. p btl la...sexy... laksamana wt rama2...panglima n temenggung sme. swg pompuan duk dpn pkai bju krg moden.. aku x egt pgl pe.klu x phm wt2 phm je tau... huhu.. comei siut k.niesa..wkl dri rmh panglima.. bju die comei...pnuh prmata...die pown comei..klu x pkai mekap pown sbnrnye comei dh..k.rusnia pown comei..x egt dh wkl dri rmh laksamana ke temenggung...diowg sume mcm pu3 rje jerk..siap pyg agie...siap ade pngwl agie... (bendahara) pngwl 2 plk..comei siut rambut die...kerinting gitu..k la...nk tito dh..sorie ek..bolok ckit..phm2 je la..hehe..mse tdo aku tlh trbabas...

Saturday, February 13, 2010

hye sume...

sorri la lme x update post...cbuk ckit aaa....n competition among us (adk bradk aku) nk maen laptop nie...hish...bru skang ade mse nk bkk..2 pown sejm jew...sian aku...skang ad kt klantan nie..mk sdare aku nk kwn..hehe...so..ktaowg cbk la nk tlg...but...ptg bwg ,siang aym n keje dpr 2 not my work k...mls la aku lyn...pnt...nie dlm prncngn nk lrkn dri dri wt keje la nie..hehe..ngh pkt ngn adk aku...jht kn..well...you now me right..hehe...aku duk kt klantan smpai ari isnin...ye la..akad nikah mlm nie..(sabtu) mjlis prkhwnan..esk(ahad) lbh krg isnin pgi gk ktaowg brtolk blk kerteh..konpem penat... enjoy ur holiday ya!!!!! egt!! jgn smbt valentine day...x baek..dosa!!! k..daa....klu ade mse aku wt post ag...

Thursday, February 04, 2010

huhu...

video

2 minggu d asrama...

hye sume..sorri...lme aku x update blog...fhm2 je la...first skali nk say thx 2 fizah coz sudi tgk blog aku...blog ko pown nice gak...very2 nice...wk2 2 minggu kt asrama..best...hehe..mmg aaa...2 aku akui..aku mmg aaa rindu kt femili aku..huhu...kwg tau x..wk2 minggu yg x blk 2 aku dmam 2 kali.. hehe...homesick kowt..hehe..aku nk cite something...yg aku grm sesangat...ade la 2 owg dk lki nie... aku gram siot ngn diowg..tau x ...die tuduh aku...ad la..die tuduh bnda yg sgt2 trk...mne aku x ngamuk..rse nk smackdown je dk laki 2 mcm aku wt ke iqbal...hehe..aku nangis..ye la..skit ati... wt fitnah ke owg.. ps2 gie jual cite ke owg laen.. aku hrp die x bce post nie..klu x malu je aku..coz aku nangis..hehe..ps2 aku p la kt kkk aku..die tnye npew n aku bgitau la semuanya..hehe...kkk aku tnye la lki mne n aku pown sbut ngn trperinci..ngeh3...kkk aku kte rilek aaa...wt bodo je..klu bende x btl wt pe nk nangis..taik goh kkk aku..bknnye nsihat yg mmbina..aku nangis sbb die gie bgitau ke owg.. skit sungguh..dlm 2/3 arie 2 swg hamba allah nie dtg kt aku n ckp..intan,***** nk mnx maaf..aku pown snyap je...no respon..hehe..ad la 2 minggu bnde 2 brlaku..p aku x brckp agie n x snym n x tgr n everything lah ke die..jht kn aku..hehe..p rlek aaa...aku x de la mrh trk gile kr ko... krg dh ckt prasaan dendam kt ko..hehe..cme..aku kne tunggu mse nk ckp blk ngn ko...sorie ya klu aku pngil ko pngct... coz ko nk mnx maaf smpaikn kt owg suh owg 2 bgitau aku..bknnye ckp sndiri ke aku..jgn mrh ek..p jujur aku ckp.. aku rse ko nie pngecut... jgn trase klo trase pdn mke..ade aku kesah..hehe.. bongok ngt..wk2 ari rabu 2... kn mse sn last skali..ps2 ad la wt xprmnt..group aku siap dh but group laen x siap ag..so kn tunggu la smpai diowg hbs..ps2 kn..aku maen2 la kt blkg ...i mean kt dlm blk mkml sn tmbhn 1.. nyanyi la..well...aku kn gile ckit..ps2 aku duduk ats tmpt sinki...nyanyi sesowang..syok sndiri la ktekn.. hehe..ps2 aku x sdr ad 3 owg dk laki..tgk ps2 sgh..aku pndg..penye dk lki 2.. aku ngn rse bengang yg amt pown trs bgn n duk kt tmpt aku..sbo je la..wk2 kuar 2 aku npk kt pndok ade dk lki tdi ps2 ngh ckp ngn ayu..wk2 2 aku kuar ngn adila..ktaowg lbt ckt..ps2 aku jln straight...je...ttba ayu pgl aku die bsk.. intan...***** tnye awk mrh ke die lgi ke..ps2 aku pndg dk lki 2 ps2 aku sngih ke ayu..ps2 aku nk lri tau..ps2 kn..hehe..bpe kli ps2 daa...huhu..then ayu thn aku...die suh aku jwb lu soklan 2..mls la aku jwb..n then aku tlk ayu yg mghlg laluan ak n trs pcut..hehe..dh aaa 2...

Thursday, January 21, 2010

smc..

aku blk ari nie....kadg2..best gak blk tiap2 minggu...aku x ksh..blk 2 minggu skali pown x pew nanye..arie ahad 2 kn..ish3...aku rse nk pengsan..dh la pns..sbo je la...ps2 ade pilihan raya untuk ketua pelajar perempuan n lelaki..abg rezza yg mng n k.teha..nk tau ak..adk abg rezza,aliya kls sme ngn akuw... rmai goh pmnt abg rezza..smpai ngn adk die skali ade pmnt...xpecially pompuan aaa... sian adk die..sokmo nusuk..haha..ari selase ade latihan merentas desa..tuk umh mrh n kuning... aku x yh ikt serta..hehe..well..aku kn VVVVVIP...hehe..actually aku sukarelawan pasukan penyelamat.. nnt aku kne tlg aaa owg yg skt ke ade problem kew..aku tlg aaa....hehe...aku nk cite ckit..bnde yg mnkutkn akuw..smlm...ari rbu..lps prep aku naek ats ngn frhna..smpai dpn tangga frhana benti.. aku straight je trs kt dorm aku..ye la.. awl lgi kn..ktaowg naek aa...glp jew....aku x brani.. aku bkk pintu ps2 aku nk p on switch lampu n kipas..ps2 aku rse ade bnde pgg tgn aku n bnde 2 glk..ya allah..betape tktnye aku..aku brlari n menjerit...rmai dgr..frhana yg x tau pape pown jrit gak..hehe.. rpe rpenye keje aisyah..kuang asam nye bdk..jge ko...die,nabila n alia..sbo je la..aku tkt gile.. hish..... ble pkr2 blk..klakar pown ade...npk sgt aku nie pnkt...hehe..aisyah nie pndai gak wt lwk eee... p brani lak diowg duk dlm glp..hish...tkt2... k aaa...kkk aku nk maen lak..nyibuk je..

Friday, January 15, 2010

smc

hari pertama di smc!!!!not bad...besh...huhu..aku amk bhsa arab..so 9 mtapljrn aa.. ibu aku kte x mncbr amk 8 jerk..er..bkn nk menganjing sesape ek..aku duk tpi swg bdk nme die ayu... baek byk mlut n bgs dak 2..kkk aku pown kte bdk 2 bgs..aku 1 gang ngn ayu n adila..rmai dk 1 excellent x tgl kt asrama..yg aku tau je la..aku ngn adila jew..ari khamis 2 aku bgn kul 4.45..huhu..awl kn..hehe.. kwg tau x aku mimpi pe sblm bgn ...hehe..aku mimpi humaira htr srt kt aku..cmnie..warden asrama pgl aku..die tjkn srt..die kte ade owg ksi..ps2 aku pown brlari naek ats..aku bce.. xcited aku coz srt 2 dri maira..hehe..tetiba aku trsdr..aku pown ade npk alia,frhana,k.imah n sya dh bgn p lampu x bkk agie..kre bru gn aa...aku tnye sya kul bpew..aku dgr die kte kul 5.45.. hehe.. slh dgr.. huhu..4 ur in4maton..aku dorm ummu khaltum sme ngn dorm frhn,alia,nasuha n rmai agie dk f 1.. dorm aku ats skali..kls pown ats skali..hish..blh kurus akuw...hehe..nsb baek kls prep kt bwh..klu kt ats skali gak lelah la aku..dh la bgnn asrama tingkat 4 ..kls tingkat 4.. k la..daa..

Tuesday, January 12, 2010

assalamualaikum..

k aa...nk tito nie..esk kne bgn awl..ready2 pe yg patut..2 u all..aku dh x sgh smk kerteh..trs gie smc..daa..see u soon..blk khamis nie aa...2 arie je duk smc..(minggu nie lorh!!!) jumpe lgi..

SMK KERTEH .....I'LL MISS U........


SMC.......WAIT 4 ME YA!!!!!

SMK KERTEH

bye smk kerteh..i'll miss u alwayz..ops..not smk kerteh..but my friends n teachers at smk kerteh.. hehe..i'll miss u guyz..2 my inspiration..jgn lpekan aku ek!!! cmnew aku nk stay kt sek bru.. my inspiration x de..huh..x pe la..biar k.ct je la jdi inspiration aku..huhu..k gak..cmnew sek bru ek..ok x??gementar la..hehe..tdi aku nangis..huhu..kuat btl penangan my inspiration..smpai aku nangis.. sbnrnye bkn sbb sdh nk tinggal die swg..p sbb sdh nk tinggalkn my teachers,frenz..haha..nsb baek tau jgk nme dak yg "..." mnat..huhu.. f..... ....i ..hehe..rahsia..sbb aku la kwn aku srang 2 tau nme die..well..aku nie kn..bese la..mulut murai n x tau mlu ckt..kah3..bdk 2 mlu siot..ginie..aku ckp ke die..wk2 2 jupe kt koperasi..aku kte..eh..awk..kwn sye nk tau nme awk..ps2 geng2 dk laki 2..glk.. n sgh..dk laki 2 pown cm mlu2..die tnye spe..yg mnew..aku kte la yg tgr awk ari2..ps2 die nk tau jgk .. aku kte la kwn aku yg mnt kt dk 2 ade kt toilet..kwg tau x..die ikut jgk aku naek ats..p toilet puan..sbo je la..p die tunggu tpi tangga aa..kpale lak..megendap..aku pown glk..ps2 aku npk la kwn ak nie..yg mnt kt dk 2..aku nme kwn aku 2 sbagai "a"..ps2 aku pown pgi kt a n ckp kt die yg dk f 2 tgh cri a..ble die npk jew..die trs turun..haha..taik goh aaa..ps2 aku npk my ibu nk turun.. aku trs turun..ye aa..tkt aa mibu npk aku round2..nsb baek..lps 2..bru c f 2 thu spe yg mnt ke die..sbnarnye ade ag..mls aa nk cite..pnt nk 2lis..huhu..spe yg tau 2 syp je la..sian c a ..krang bocor rahsia die..p nsb baek..x rmai yg tau rahsia nie..huhu..kpd yg brkenaan..jgn amk atie ek.. just nk citekn jew.. aku akn egt smpai bile2 slagi aku x dserang pnyakit lpe la..huhu..

Monday, January 11, 2010

SMK KERTEH

minggu ke2 d smk kerteh...everything is ok..smlm my sis call me..she die tnye aku nk msk smc x..aku kte la x ksh..sek kerteh pown ok..die kte ustazah tnye aku nk msk smc x.. klu aku nk msk.. bleh.. p tgk aa...klu second intake nie..ad owg x hdr so aku amk alih tmpt 2..aku rse cm x nk gie lak..p kkk aku brsmgt..sian lak..die nk sgt aku sek ngn die..angah ngn ibu kte pgi la klu dpt.. nnt akak(siti)smgt ckt bljr..huhu..aku pown x tau aa....syg nk pndah..huhu.. huhu.. tdi kn.. ade sesi potong rambut..kah3...kasihan banget sih..tau x..habs sume 2 dlm kul 11.00 gak aaa... rmai ngt kne..bgs la pngurusan disiplin smk kerteh.. pnuh gile baboon 1 makmal sains..haha.. k ah.. nnt cambong ek..my ibu dh blk..

boshan

uish...bosan la..x tau nk wat pe... hmmm..haa...baek aq study..so..k la sume...daa...

Thursday, January 07, 2010

SMK KERTEH

smk kerteh!!!what is the topic about???npew aku wt tjk post 2?? aku kn dh mnjadi PELAJAR smk kerteh...aku nk cite kn ttg kjadian2 kt skolah dri arie first smpai arie last dlm minggu pertama persekolahan..ce wah!!!!skema ayat!!!!!biar la aku rngkaskn...start dri first day smpai third day ade orientasi f 1..cg zubaidah de kaunselor..dban2 pleh cg suhada..cg zubaidah ok..she's de best!!! hehe.. smlm first day msk kls..huh...bgs la mk danial...mjr danial kls ktaowg...power ckit..alkisahnye..kls 1t1 yg kt bwh 1 ksg!!!!!!x de 1 pown kusi n meja..plk2..mayb danial ckp ke mk die..so..mk die dtg kt ktaowg yg wk2 2 tgh brkmpl sekolompok..sian dk 1t3..ktaowg amk kls die..hehe..kt ats skali..ujg skali..ok gk..kls ktaowg 22 owg jew..ckit siot..ish3...mayb die akn susun smule.. lps wk2 rht ade kh.. tau x..ktaowg amk aliran laki..TEKNIKAL...damn!!mcm owg gile je amk alirn 2.. dh la x pandai.. sbo je la..k..alkisahnye cmnie..dk laki kt kls ktaowg dh pupus..ps2 kne tmbh lgi 6 owg dk puan nk ckpkn 1.. so kre 11 teknikal 11 amk prdgngn keusahawanan....rmai aa...bya,aku,pu3,qla,jannah,yus... hehe.. gbung ngn dk laki lak..ish...bsg aaa mlt c bwg 2..potpetpotpet.. dok abih2 ckp..ktaowg 10 owg rht sme..rku,bya,jannah, pu3,syahira,tasya,qla,yus,noorish n noraida..arie ke 3 skol syahira x dtg smpai arie nie(khms) x d swg pon tau..call x dpt..x tau npew..dh la 3 arie.. pmbljrn sume ok... hehe..2 dk2 1t1 .. kwg dh tau kn pe yg suprisenye.. k la..spe y x tau biar aku bgitau.. ibu ak yg ajr kte bi... hehe.. k ah.. thats all...daa..