Pages

Thursday, December 30, 2010

AWAK..

awk..thx coz nk kwn ngn sye.. baek kan awk?? awk2..sye plek npe awk nk kwn ngn sye..sye nie da la ske marah awk x psl2 kan..awk x mrh pown..ps2 awk rajen nk kjtkan sye kan pgie2..sian awk kan..da la sye lbt bls msj awk..p awk sbr je dgn kerenah sye kan..awk slalu htr msj yg best2 kt sye kan awk..klu sye late reply msj awk rjen sgt nk htr byk2 kali kan walaupown hnye OK je.. npe ek awk nk kwn ngn sye??da la awk nie baek atie sgt..suke sgt bag kdt kt sye..p maaflah awk..sye x suke sgt mkn budi owg..so sye plgkn kdit awk 2..p sorie ee awk..yg balance kedit awk share kt sye 2 sye x byr lgie..awk2..sorie ek..sye tpu awk pape..sye tkt awk nie 'owg x baek@jahat'..p akw x mrh pon kan..awk x kesah pown..ps2 awk mnx pic sye..sye x bgi..mcm2 alsan sye bgi kt awk..p awk mseh nk msej ngn sye kan..npe wak??awk mnx 2 plk 2 pic sye..x prnh pown kwn sye mnx byk 2..awk je yg mnx..sye tnye npe awk mnx pic sye byk2..awk bgi alsn sje nk simpan dlm fon..sy x puas at..sye tnye lgi sbb laen..ps2 awk kte yg awk boley tgk pic sye bile trgtkan sye..awk kte sye cntek..btul ke sye cantek??p ksian kan awk..sye x ksi pown kt awk..sowie ek..hmm..awk..sye arp hbgn kte brkkln ye awk.. kte da x ley msj..sye x bwk fon kt asrma..pst rndu kt awk..hu3..
  • awk baek..suke 'kawan ' ngn awk..
  • nk tau spe 'AWAK'??hmmm.. hu2..

babai 2010

salam...mmm...kjp je mse brlalu ..skang nie da nk msk 2011...oh no!!skang nie aq da nk msk f2..INTAN..remember!!ko da 14 taun..so don't b budax2 k..hmm..taun bru..azam pown mst bwu..azam aq taun nie nk jdie d best!!nk jdi ank yg soleheh..nk jdi ank yg baek..insyaallah..hmm.. aq nk dpt top 10 dlm pekse..arp dpt..amin..k la..daa..

selamat tinggal 2010

salam sume..hmm..babai 2010..nak msk 2011 daa..ap azam aq??hmm..nk

Sunday, December 19, 2010

cepatnye mase brlalu..

salam..ARGH!!cptnye mse brlalu..da nak start skola da..n..da nk balek keteyh da..adush..mlsnye nk gie skola..ase nk slalu cuti jew..he2..byk cantek..hum..psti rindue kl..pasti rindu sume...hu2.. lusa..iaitu arie rbu ktaowg p balek klntn jap 3 arie then blek keteyh..hu2..windu kl..ntah bile boley blk kg lgie..hmm..uwaaa!!!nk lyn prasaan ckit..ok kwg2 sume..mri kite brsme2 mngis k..uwaa!!uwaa!!uwaa!!ish..giel ke ap aq nie..he3...k2..aq nk bla..daa..tgk cite ..

mak cah

mlm smlm ad kenduri arwah yg ke 100 kt umah arwah mak mak cah AKA ibu sedare aq yg rpt..n mlm smlm jge ayh n adeq2 aq pgie blk ketey slma 1 arie tnpe mlm..nge~krenye mlm blk esk ptg blk smule ke kl..depa balek coz nk urskn hal prsklhn..hu2..ayh n man pgie knduri arwah bwu blk kg la kirenye..depa blk keteyh lam kul 10 mlm ..wk2 maghrib 2 sblm solat aq tnye kakak aq..uda AKA ct yg roi..cmnie prblnnye..aq yg cute:uda,uda nk g x umah mak mak cah klu mak cah ajak nnt..uda yg roi mnjwb:ntahla..mls eyh akak..aq pown kte owww..:)..actually knduri 2 lps isyak..mak cah pgie awl la coz nk ursknpape..wk2 ktaowg duk nk mskkn brg lam kete yg nk bwk blk ketey 2 ttba mak cah ajak pgie..ps2 uda dgn bangganye p bgitau mak cah suh ajk aq..ngok!!pdhl mak cah ajk die ..die p mention nme aq..ps2 mak cah kte jom la..hbsla aq..pdhl aq guwau jew..sian aq!!uda nie..aq pown suh mak cah tunggu jap nk tkr bju kurung(spye jdie lebeyh ayu..he3..)actually bju krg yg pgie wedding kwn ayh aq pgi tdie..he3..slps aq myiapkan dri scpt mungkin aq pown trn n salam parents aq..aq p ngn mak cah ..sian mak cah..swg..k.nanie keje ..blk kul 9 lebey2.. p.cik deris of coz la p masjid n trs p knduri 2 lps solat isyk kt msjid..sian gak aa aq SUMBAT kt sne.. ye la..mne la aq knl kn..doa2 tina cpt smpai..kesumbatan trse..rmai aaa cazen tina plk tgk aq..depa mne knl aq..bau2 bacang je aq nie..lam kul 9 rmai da dtg ..start .. bce yaasin ramai2 bce surh2 lazim..ps2 bce doa..n aq x egt k..he2..mjr tna dtg da..ad gak aa kwn.. wk2 mkn aq mkn ngn die..ps2 smntr tunggu mak cah aq duk2 aa ngn tina kt lam bilik bwh..ttba aq dgr air sngai mnglir..aq pown ajk tina g blkg umah..blkg umah 2 ad sgai ampang..tenang je dgr..hu2..lps 2 cite2 hn2..he2..jln2 kt jmbtn 2..best doe!!best moments..lam kul 12 gak aa aq blk.. 2 pown blk ngn p.cik deris coz mak cah x balek ag..hu2..mmg sdkt brbolox la aq 2lis..nsb aa klu x phm..sowie ek..he2..daa..

  • sowie ek..sdkt berbolox..aq pown x tau sbb pe..hu2..
  • rumah yg aq pgi 2 dkt je..kirenye cam kg sblh la..kg nie dpshkn oleyh sungai ampang..

(rmh banglo pown boley kire kg ??)

  • suke sungai..tenang rse prasaan..hu2..

bgn lwt+makan+mandie+ape cite nie??

salam..he2..arie nie aq bgn lwt..satu pkrjn yg jrg2 aq lakukn..hu2..x de la lwt ne ..kul 10 pgie.. awl kan??or lewat kan??ngee~ikt kwg la..ad yg kte "hekeleyh..10 pgie??awl lgie beb.." ad gak yg brkte "MASYAALLAH!!10 pgie??aq bgn plg lwat kol 7 pgie..'KONONnyela' " ok2..intan x kesah k..aq ttp aq..he2..tdie trn p mkn..opss...aq da gosok gigi k sblm mkn..he3..ps2 lpk jap..ish..trk2..tgk cite !CARLY kt tv2..hmm..lyn..ps2 aq take a bath or mandie..trgt lak paper smlm yg aq bce..HM nye paper..well my uncle sllu bli paper 2 so aq tmpang skaki..hbt x??ok..straight 2d point..tjk RAP die ANGELINA jolie MALAS MANDIe..x cye ase..ha2..ad gak artis x sku mndie..bgs2 boley kwn ngn monkey or beruk or whatever..ish x baek la aq nie..ok2..x baek mls mandie ..nnt busuk..x d org suke..he3..k..aq nk cite psl MALAM SEMALAM..nk tau??bce entry strsnye k..daa...

Saturday, December 18, 2010

wedding at KUALA SELANGOR

tdi aq p wedding kwn ayh aq..kt kuala selangor..jauh siot dri kl..dlm 2 jam lebeyh..boshan dlm kete..ye la..naek highway..ap yg ad..hu2..yg x boshan bile..da smpai kt sabak bernam,sekinchan, tnjg karang..kitrenye da nk dkt smpai tmpt wedding..kiri knn ad swh padi..best doe!!sdpnye..suke swh..aq mmg suke swh klu spe yg x tau la..2 sbb aq suke blh utara..hmm..utk spe yg x tau..aq suke owg utara..he3..hmm..aq suke dialek utara..semuanye brkaitan utara aq suke!! he2..shh..secret..ngee~ad swh kiri kanan..suke tgk..enjoy watching!!first time aq p kuala selangor..hu2..

Friday, December 17, 2010

CEPATNYE MSE BERLALU

LAGI 1 WEEK NAK BALIK TRG...OWH TIDAK..PSTI RNDU KL..RINDU FARIS N HAZIQ SI PETAH..RINDU ANA YG KUAT JERIT..RINDU IRFAN BOTAK..RINDU SDRE2..UWAA..NPE CPTNYE MASE BRLALU..MLS DA NK TGK CALENDAR..CPT SGT..HU2..

Aizat Amdan - SUNGAI LUI (ORIGINAL LIRIK DI SKRIN)

La Mujer En El Espejo


lagu nie pown best..cite nie pown best!!aq suke gile cite nie..cume...sexy ckit..hu2..owg mexico kan..enjoy..

Carla Abellana's Rosalinda Theme Song



trgt lak cite ROSALINDA..best cite n lgu 2..dan tnpa mmbuang masa aq pown mncari lagunye.. alhamdulillah..akhirnya aq mnjumpainya..hu2..

Rossa - Hati Yang Kau Sakiti - Lyrics On Screen - High Quality

Justin Bieber - Never Say Never ft. Jaden Smith

Kalau Berpacaran with lyrics.wmv

Hujan Muda

x puas??!!

salam..ape kena ngn tjk nie???X PUAS???hmm..tul..aq rse cam x puas ngn blog nie...okey ke blog nie..ye la..nk puaskan at owg kan ssh..da la rmai yg lawat blog intancute nie..opss..terperasan la plk..hik2..mmg la..da adt manusia..x puas at dgn ap yg dimiliki..hm..nnt thn bls bru tau..takowt..aq na jdi owg yg puas at n brsykur..hmm..p ye la kan..stiap owg x kn ouas at ngn ap yg dimiliki..bile pkir2 blek kan..klu aq asyk mengedit blog nie..tmbh widget cam2..haa...karang ttba jdi kalut+x trtur blog nie..ssh lak..x nk jdi cm ari2..abies blog nie...dgn berkat kesabaran aq..n prtlgn kwn2..blog nie da jdi ok..walaupown x scntik x smgah x secute dulu coz skang nie mkn cute...ha3..alhamdulillah..aq brsykr dgn ap yg dimiliku..kpd kwunk2 yg ad nawai2 nk ++ widget 2 pkir2 la..hu2..tpi klu pndai n reti..boley.. x d mslh..p klu owg x pndai cm aq..hish..~~ok2..daa..

Wednesday, December 15, 2010

pejam celik pejam celik

salam semua..pe kaitan tajuk nie?????hmmm...pjm celik pjm celik..da lbeyh sbln aq duk kl .. ha3..da jdie owg kl la aq..mm..pnye la lme aq duk kl..aq x cite pown suasana kt kl kan??pgi2..sjk gile..mmg best aa..lbeyh2 lg kt ats..mmg sjk..mcm pkai aircond pown ad..P!!klu tghri..mm..jgn ckp aa..pns..lbeyh2 ag kt ats...tuhan j yg tau..hu2..suke duk cnie..da la jrg2 balk..best moments..

Monday, December 13, 2010

sedare ibu

salam 1 malaysia..ok ..skang nie aq nk cite psl adik brdik nenek aq blh mak..mm..aq rse brtuah coz knl rmai sgt nenek n atok sedare blh mak.. ok2..yg aq tau skang nie..TOK UDA,TOK ANDAK (yg AQ rpt antra yg laen.) N TOK CU..x sgke..rmainye yg aq tau..hu2...k la..daa..
salam 1 malaysia..smoge brgmbira slalu..

tok cu LAKI N PUAN

ari 2 p umah tok cu..kt shah alam.sec 4 x slap..nk tau tok cu spew??hmm..tok cu 2 atok sdre aq yg last skali..blh mak..hmm..ibu aq mmg rpt ngn die..aq x sgka aa...ad jgk relatives aq proffesor.. tok cu laki :PROFFESOR NAJIB B.IBRAHIM..tok cu prmpuan:PROFFESOR MADYA NOR AINI..aq pgil..tok cu najib n tok u aini..aq pown x sgke die 2 proffesor..hbt siot..klu kwg msk umah die..hmm..jgn ckp aa..mmg byk gile aa buku..tak usah ckp aa..png pale..hmm..mmg proffesor kbyknnye botak kan??tok cu najib 2 botak..hu3..hmm..utk pgthn sume..pgkt proffesor lbh tinggi dri proffesor madya..aq pown bwu tau..hmm..depa ad 3 ank..2 gurl 1 laki..first gurl..20 thn..scnd gurl 19 third laki 15 thn..yg laki 2 nme die AMJAD AHMAD B.NAJIB 15 thn umo die..aq tgk daa...cute aa mke die..ha2..ktaowg lme gak aa duk umah die..tmpang smyg..aq smyg kt bilik AMJAd..wow..nk tau bilik die ad pew??mm..alat muzik byk..drum,gitar manual,gitar elektrik,recorder n byk ag..PS pown ad..laptop..n mcm2 aa..n byk goh buku..sabo je la..ha3.. umah proffesor kan..gane ngat..hu2..hmm..congratz ek tok cu coz dpt glrn proffesor madya n proffesor ..hu3..kwg mmg power!!mm..tuk pgthn kwg..tok cu kwn lbt..dlm umo 40 bwu kwin...mm..ye la..da nme proffesor..mst cre psl keje lu ..hu2..dlm relatives..pgkt die plg tinggi yg aq tau aa..hu3..

Sunday, December 12, 2010

JOM HEBOH!!

tdie aq pgie jomheboh kt bukit jalil!!BEST!!ramai gile..mcm2 adew..mmg puas atie aa..kwg x pgie?? RUGI BEB!!mmg puas..x dpt dlupkn..p ssk..lme gak aq pgie..pst jualan2 2 murah siot.. ad jupe artis 3/4 owg..hu3..p mls ee nk kejor ..wat nape..nyusoh..ha3...k la..papepown..best moment aa..hu3..daa..

Saturday, December 11, 2010

"karangan terbaek UPSR 2007

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

moments in jb

salam 1 malaysia..hu2...aq nk cite mse aq kt jb..hu2..ktaowg p jb 3 arie..we all duk kt GRAND BLUE WAVE HOTEL..best siot hotel 2..tgkt 12..blk no 1201..yohuu..best..kolam die best!! aq n siblings aq mndie kolam..best!aq sku otel 2 coz die x strict n buzy mcm hotel MSUITES..aq ase mls daa nk p otel msuites..blue waves already best!!hu2..otel tmpt ktaowg mgnp 2 kt tjg pu3.. best doe!!dkt ngn tmbak johor..tau tmbak johore??tmbk johor 2 adlh jmbtnutk mybrg singapore n johore..boley tgk kete lalu lalang dri johore ke singapore n bg2la sblknye..hu3..otel 2 brdpn dgn kastam..so tgk la cmnew kastam 2 cek lorie..mmg pglmn yg best!!aq mndie kolam sepuas-puasnya..aq round2 sktr otel..well..aq nie kan ske brjln..so aq p tawafnye otel 2..hmm..bhya ckit aa ..coz kbykn cina..hu2..ptg esoknye..aq duk sne hmm..rabu,khamis,jumaat..arie khamis 2 ..p umah tok andak..best!!ad 2 pupu aq..we all had a big feast..mkn bsr..ayh aq blnja..ye la..sthn skali jupe kan..mst la brsme2..aq n kkk aq egt nak tdo umah tok andak cm taun lps..p x leyh..ayh aq x ksi..hu2..sedeyh gile..taun lps best!!tdo kt umah tok andak..ad ayang,ad iqbal n luqman.. sume 2 ank busu ila.. nk tau nme diowg??..1.MUHAMMAD LUQMAN HAKIM SHAMSUL ANNUAR=14(tua sthn dri aq)smart!!ha3..2.MUHAMMAD IQBAL HAKIM SHAMSUL ANNUAR=12(mde sthn dri aq)smart!!ha3..3.ayang=NADHIRA AQILAH SHAMSUL ANNUAR= 8..(comei n prmh)hmm..antra 2 aq lbeyh rpt ngn ayang n iqbal..luqman x sgt coz die pndiam.. best sgt mkn sme2..hu2..ase sedeyh coz skjp je duk jb n x dpt tdo kt umah tok andak..diowg sume suh aq n kkk aq tdo kt umah 2 p ayh aq x ksi..da nk wtcmne..hu2..hmm..ayang da smkn tgi..n plg trhru die mseh egt nme aq..k.intan2 ..die pgil..hu2..bangga gak aa..ha3..iqbal??hmm.. da bsr die ..n da nk sme tgi da aq ngn die..dulu die rndh dri aq..he3...die egt gak nme aq..hu3.. luqman??hmm..x yah cite aa..dasar pemalu..ha3..kidding..die mmg pmlu..hmm..klu brtmbg mata..ktaowg brbls snym..he3..:)..hrp dpt jupe ngn diowg lgi..ngn busu ila..ngn mak long ton..ngn tok mak n tok abah=tok andak la 2 k..jgn png plk..ha3..bile pkr2 blk kan..aq mmg rpt dgn dua pupu sblh ibu n nenek sedare..hmm..mgkn sbb nenek n atuk blh ibu da x de..so ktaowg lbeyh rpt ngn nnk n atok sdre..klu pjg umo jpe lgie k!!miss u all!!hu2..daa.,.

Tuesday, December 07, 2010

peringatan!!


Assalamualaikkum & Salam Peringatan,
Baca dan hayati sepenuhnya cerita di bawah ini yang benar-benar berlaku di BUMI ISLAM sendiri iaitu Iskandariah,Mesir.Moga kisah dibawah ini cukup menyayat hati anda sehingga menyedarkan anda dari terus leka dengan permainan dunia yang melalaikan.
Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.
Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu, ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya: "Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki.... " nasihat orang tua itu.
Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan yang mengejek: "Siapalah kamu hai orang tua? Adakah kamu cuba nak ingatkan aku supaya menutup aurat sepenuhnya sedangkan bapa kandungku sendiri tidak pernah menasihatiku?Apakah kamu mahu aku berpakaian menutup aurat sedangkan aku masih mahu bebas menayangkan tubuh badan ku di khalayak ramai?Apakah di tangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua itu, gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata-kata yang lebih dahsyat. " Jika ISLAM itu BENAR,tempatkan bilikku di Neraka ,Ambil handphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahanam untukku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawa dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab.
Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan daripada si gadis manis. Sayang sekali, wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam malah ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan gadis muda yang tidak menghormati hukum-hakam agama itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dengan lebih teruk lagi.
Sepuluh minit kemudian bas pun tiba di perhentian. Gadis seksi bermulut celupar tersebut tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik kemudian dia menggeleng-gelengkan kepalanya. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu. Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah-olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat. Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu.
Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Na'uzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Sangat baik kita jadikan iktibar dan pelajaran dengan kisah benar ini sebagai Muslim sejati. Jangan sesekali kita mempertikaikan hukum Allah mahupun sunnah RasulNya s.a.w. dengan mempersendakan atau mengejek. Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tidak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya adalah kata-kata yang sangat biadab dan menghina Allah, pencipta seluruh alam.
Ingatlah teman, kita boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap akan terjadi kepada kita. Hanya masanya saja yang akan menentukan bila kita akan kembali ke alam barzakh. Janganlah menjadi orang yang bodoh, siapakah orang yang bodoh itu? Mereka itulah orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul 'alamin. Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan Tuhan.
Sewaktu di sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah, dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang yang dilakar oleh majikan anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang-undang itu sehingga terlalu prihatin takut kalau melanggar undang-undang tersebut . Apabila anda berpijak di bumi ini, anda juga tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal oleh yang pemilik yang menjadikan bumi ini.
Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga Allah s.w.t. taman laranganNya adalah perkara-perkara yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yang benar dan agar Dia memberikan kekuatan agar kita sentiasa dapat menjaga lidah kita, amin.Kisah ini dikongsikan dan diceritakan bersama oleh sahabat saya sendiri yang berasal di Malaysia dan kini berada di perantauan sana.

salam maal hijrah

salam maal hijrah sume..smoga thn nie lbeyh baek dri thn2 sblmnye..mlkn arie nie ngn azam bru ek..hmmm...thn nie thn ke brpe hijrah ek??haa...1432 hijrah!!owyeah...aq ign mlkn thn nie 1432 hijrah ngn azam bru..ap azamku i2??hmmm..rahsia..ha3..opss..bkn AZZAM ek but AZAm..ha3.. mroh syazana..ngeh3..k..assalamualaikum..

Monday, December 06, 2010

rossa ku tersayang

ROSSA KU TERSAYANG



nme penuh kak rossa ialah:Sri Rossa Roslaina Handiyani


die lahir kat: sumedang 9 oktober 1978



lagu2 kak rossa antaranya:Nada-Nada Cinta, Tegar, Hati Yang Terpilih, Atas Nama Cinta, Kini, Ayat-Ayat Cinta, Hey Ladies, Hati Yang Kau Sakiti, Tega, Cerita Cinta, Pudar, Ayar Ayat Cinta dan Tega.

KEDAH time!!

aq gie kedah..2 ari 3 mlm..best !!p rugie..skjp jew..kan best klu lme..mknn kt snew mmg best!!aq p kdh lam kul 4.00 ptg..first2..amk ayh aq lu kt ampang park..ibu yg bwak kete..naik AKLEH..nk tau what's d meaning??bce smpai abies ek..he3...our journey start..prjlnn lme siot..boshan gile..hmm..duk lam kete..ps2 naik DUKE..nk tau???hmm..bce abies2 ek..pe yg boley buat kan..TIDO,DGR lgu..tgk jln kiri knn..ps2 mkn2..he3..mkn bnda simple2 jew..nuget..roti bakar.. n biskut weetameal..ngee~..wk2 smpai kt prak 2..da snja..npk la gng2 n bkt..da la ujan..comei..ad air trjn..boley npk dri highway 2..suke2..tinggi gile..dlmkete jga ktaowg bljr ckit2..about GEOGRAFI..aq,k.ct@uda,ibu n ayah trlbt..hu2..mmg comei aaa...wow..best!!watched the sunset..comei.. sng..x yh pgie jauh2..p jpn ke x yh..kt prk da leyh npk..comei gile..suke sgt2..nk tau x..ayh aq tlh mlntsi van jnzah..da la van 2 brsblhn aq..YA ALLAH!!trkjt..ye la..plk gak..ad ke van 2 kt highway2 nie..van 2 ad owg lak 2..huh!!da la tpi aq van 2..wk2 snja lak 2..sbo je la..bilw tgk van jnzh 2..aq rse insaf..'KEMATIAN ADE DI MANE2'hu3..lam kul 10 smpai..well..tau je la.. ayah aq nie kan bwk racing bkn maen..bak kte SHAHRUL...ayh aq nie bks racer..ha2..best ..nme otel aq duk 2..BUSTANI HOTEL..kt pkn jitra..kirenye dkt aa ngn tmpt bljr angh aq..hu3..mmg best aa kt snew..mmg x dpt dlupakan..yg plg best!!makanannye..he3..

a month ++ at kl..

best gile !!kan best klu jupe kwn2 kt kl..best doe!!hmm..mcm2 pgie..hu2..ari 2 tgk wyg kt KLCC.. citer ngangkung..best gile..klkr+sedeyh ckit2..ha3..slps 2 minggu duk cnie..ktaowg p kdah.. jln2..he3...p ad kngn yg x akn aq lpkn wk2 ke kedah..nnt aq citekan..aq akn citerkn tmpt2 yg aq pgie..tgk aa..klu aq rse prlu aq cite ..he2..k..bce smbgn strsnya..daa..
aq x tau aa blog aq nie ok ke x..hmm..ap pndgn kwunk..aq ase blog nie aq x bgi semua owg tgk kowt..hu2...ad sbb2 trtntu..so..sspe yg tgk 2 kre brtuah aa..he3..aq akn upgrade blog aq ckit dmi sdkt..he3..well....aq cbuk ckit..ha3...k la..daa..

Selamat Hari Lahir AYAH!!

hepi burfday ayah,hepi burfday ayah,hepi burfday ayah,hepi burfday ayah..anchik sayang ayah!!arie nie arie jdi ayah aq TERsayang..semoga ayah panjang umo n murah rzeki..May ALLAH bless u ayah..luv u 4ever..hmm..arie nie..5 disember 2010..adalah ulangtahun kelahiran ayah tersayang yg ke 50..hmm da tue ayah aq ek..he3..doakan anchik brbhgia sntiasa ya..luv u..

ALHAMDULILLAH

alhamdulillah..syukur..akhirnya stlh brtgkus lms edit mengedit..da siap jgk blog ku yg x sbrpe comey nie...tadaa!!hu3..lps nie nk tmbh2 ckit gadget...2 pown brgntg keadaan..papepown..support me ek..luv u all..err..sorie ek coz x bgitau awl2 blog aq..wk2 2 mmg aq nk rhsiakan..so skang nie aq wat umum..p 2 x brmkne sume owg tau k..sspe yg aq x bgtau 2.. don't trse ek..aq tgh nk improve2 blog aq jdi smkn comei..thx spe2 yg pmnt setia blog aq..